Média

Erdélyi médiaviszonyok

Az égből pottyant 1,45 milliárd: itt az Erdélyi Médiatér Egyesület támogatói okirata

Nem lettünk okosabbak a rekordösszegű erdélyi médiatámogatás szerződését végigolvasva. A dokumentum szinte semmilyen konkrétumot nem tartalmaz arra vonatkozóan, hogy a 4,5 millió eurót mire is adták. Sem részletes költségterv, sem pedig szakmai program nem része jelenleg annak a támogatói okiratnak, melyet az Erdélyi Médiatér Egyesület...

Bővebben...

„Lesz saját portálunk több is, vertikális is, horizontális is”. Erre megy a másfél milliárdos sajtótámogatás Erdélyben

Demeter Szilárd, az Erdélyi Médiatér Egyesület „nem hivatalos nagykövete” először beszél arról, hogy mire költenék azt az 1,45 milliárd forintnyi kormánytámogatást, amit tavaly decemberben kaptak. Demeter Szilárdot az Átlátszó Erdély még 2017 decemberében megkereste kérdésekkel, közvetlenül azután, hogy kiderült: az Erdélyi Médiatér Egyesületnek 1,45 milliárd...

Bővebben...

Titokban gazdát cserélt a legnagyobb erdélyi médiacég több száz alkalmazottja

Rég nem látott mozgásoknak lehetünk szemtanúi az erdélyi magyar médiában: miután az Udvarhelyi Híradó Kft. csődeljárást kért maga ellen, egy ismeretlen egyesület 1,45 milliárd forint kormánytámogatást kapott, aztán egy kis helyi rádiót működtető cég felvett pár száz embert. Megpróbáljuk összerakni a puzzle-t. Az Udvarhelyi Híradó...

Bővebben...

Ossz és uralkodj: közpénzeső a székelyudvarhelyi médiára

Toronymagasan előzi Csíkszeredát és Sepsiszentgyörgyöt a helyi sajtóra költött pénzekkel Székelyudvarhely önkormányzata: az elmúlt nyolc évben szinte minden helyi sajtótermék bőkezű megrendeléseket kapott. A forrásaink által „Borboly-modellként” emlegetett módszer lényege az, hogy politikai irányultságtól függetlenül minden médiaorgánum kap kisebb-nagyobb támogatást, és így érik el azt,...

Bővebben...

A magyar kormányhoz közel álló befektetőé a Bihari Napló és az erdon.ro

A Népszabadságot bezáró osztrák üzletember, Heinrich Pecina cége vásárolta meg a Bihar megyei napilapot és portált. Erdélyi magyar vonatkozása is van annak a hírnek, miszerint július végén a Heinrich Pecinához köthető Media Development Management Kft. megvásárolta a Russmedia Kft. kelet-magyarországi megyei napilapjait, a Hajdú-bihari Naplót,...

Bővebben...

Magához édesgette a Fidesz az erdélyi magyar online sajtót

Egyre nagyobb szerepet játszanak az erdélyi magyar online piacon a magyarországi közpénzek, a legnagyobb portálok bevételeit 2016-ban kisebb-nagyobb mértékben meghatározták ezek a támogatások. Bár eddig az erdélyi médiában nem volt jellemző a magyarországi kormánypropaganda, kérdés, hogy a választások közeledtével ez változik-e. Szakmai körökben valószínűleg senki...

Bővebben...

L´Alchimiste, Iskola Alapítvány és Transindex: egy hirtelen lakbéremelés rövid története

Úgy tudjuk, a Debreczeni Hajnalka vendéglőjéről írt anyaga miatt kellett elköltöznie az internetes portálnak a Nagy Zoltán által igazgatott alapítványi ingatlanból. Adományozd a jövedelemadód 2%-át az Átlátszó Erdély Egyesületnek! Március 28-án közölt cikket a Transindex a L´Alchimiste-ügyről – egy hónap múlva a szerkesztőség elköltözött az...

Bővebben...

Két szék között a pad alá esik Kovács Péter?

Egyáltalán nem lehet biztosra venni, hogy sikerül az RMDSZ volt ügyvezető elnökének átnyergelni a Kolozsvári Rádió magyar szerkesztőségébe. Támogasd a pályakezdő újságírókat! Gyakornoki programra gyűjtünk „Visszatérek az első szerelmemhez, a médiához” – nyilatkozta Kovács Péter a Transindexnek január 4-én, amikor bejelentette lemondását az RMDSZ ügyvezető...

Bővebben...

Mennyit költött sajtóra Székelyudvarhely önkormányzata? Pert nyert az Átlátszó Erdély

Mivel Bunta Levente érdemben nem válaszolt adatigénylésünkre, panaszt tettünk. Meg is nyertük a pert, és kíváncsian várjuk az adatokat. Kelet-Európában gyakori jelenség, hogy a helyi médiaorgánumok költségvetését nagyrészt a hatóságok reklámköltései teszik ki. Udvarhely kapcsán gyakran emlegetik hogy „mindenből kettő van”, utalva arra, hogy a...

Bővebben...

Lemondott Kelemen Hunor – szerkesztői állásáról. 20 év után miért pont most?

A Kolozsvári Rádió magyar adásának egyik szerkesztője, Váradi Nagy Pál szeptember 20-án kapta meg azt a vezérigazgatói határozatot, miszerint munkaviszonya megszűnt. Ő helyettesítette Kelemen Hunort. Kelemen Hunor RMDSZ-elnök lemondott a Kolozsvári Rádiónál betöltött állásáról, ezzel a helyettesítője, Váradi Nagy Pál munkaviszonya is megszűnt. Az esemény...

Bővebben...

Másodfokon elvesztettük a közrádió-pert

A Román Rádiótársaság (SRR) azután fellebbezett, miután alapfokon a bíró gyakorlatilag mindenben igazat adott az Átlátszó Erdélynek, és elrendelte az általunk kért adatok kiadását. Személyes adatnak számít-e a közrádiónál alkalmazásban álló szerkesztők névsora? Leegyszerűsítve ennek a kérdésnek a tisztázására kértünk 2015 júliusában jogorvoslatot, miután a...

Bővebben...
Page 2 of 3 1 2 3